
İNTERNETHABER
Bir gazetede küçük ama belli ki bir yerlere mesaj veren bir haber çıktı. Haberde deniyor ki İETT Genel Müdürü Mehmet Öztürk görevden alınıyor...
Oysa haberin aslı astarı yoktu... Peki o zaman bu haber neyin
YOLDA KALAN METROBÜSÜN HİKAYESİ |
Geçtiğimiz hafta metrobüslerle ilgili İETT müdürü bir basın gezisi yapmıştı hatırlarsınız... O gezi sırasında önde giden metrobüs arıza yapmıştı... O işin aslını yeri gelmişken aktaralım... Metrobüsü kullanan şoförün dosyasına bakılıyor.. Bir AK Partili tarafından torpille işe yerleştirildiği ortaya çıkıyor. Bu kişinin bırakın otobüs kullanması trafiğe bile çıkmaması lazımmış. Zira dosyası rekor sayıda trafik cezası ile dolu bir şoför çıkıyor. Sadece bu da değil Metrobüsü kullanma konusunda zır cahil bir kişiyi o koltuğa oturtmuşlar. Arıza yaptı denilen metrobüs o şoförün yanlış tuşa basması nedeniyle yolda kalmış... |
nesiydi... İşin perde arkasında büyük bir rant kavgası var...
Metrobüsler hakkında sık sık medyaya servis edilen aleyhte haberlerin perde arkası da aynı...
DÜRÜST AVANTA YEDİRMEZ
İETT'de Mehmet Öztürk'ü tanıyanların ortak kanısı; "Çok dürüst ve namuslu biri" olduğu yönünde...
Malum, rant işinde de dürüst ve namuslu insanlar sevilmez... İşte metrobüsler üzerinden Mehmet Öztürk'ün hedef alınmasının asıl nedeni bu...
OTOBÜSÜ BİZ VERELİM
İşin rant kısmına gelince... Bilindiği gibi metrobüsler Hollanda'dan alınmıştı. Bu gündeme geldiğinde BMC (Karamehmet grubunun), MAN, Mercedes ve TEMSA gibi büyük firmalar devreye girip "otobüsleri biz yapalım" önerisinde bulundular.
İddialara göre İETT Genel Müdürü de bu öneriye sıcak baktı ve 26 metre uzunluğundaki metrobüs yerine 18 metrelik bir otobüs yapılması halinde yerli malı kullanma garantisi verdi... Mercedes bunu yaptı ve onlardan alınan otobüsler deneme seferlerine kondu.
Diğer firmalar ise söz verdikleri 18 metrelik otobüsleri aradan geçen 2 yılda yapmadılar. Bunun üzerine de İETT Hollanda'dan mevcut metrobüsleri aldı. İşte kıyamet de bundan sonra koptu. Rantı ellerinden kaçıran gruplar, hedefe İETT müdürünü koydular...
Bir nevi rövanş ve elbette yeni metrobüsler için kendi adamlarını bu göreve getirme savaşı...
GÜNDE 750 BİN KİŞİ
İETT, 270 metrobüs oldu... Bu metrobüslerle günde 750 bin kişi taşınıyor... İstanbul'da ulaşımın yüzde 30'u artık metrobüslerle sağlanıyor... Özünde İstanbul'daki trafik ve ulaşım derdine kısa ve etkili bir çözüm sundu.
AK PARTİ'Yİ SEÇİMDE UÇURDU
İstanbullular tarafından çok sevilen ve büyük rahatlık olarak görülen metrobüsler, kısa dönemde AK Parti'ye yüzde 4.5 gibi bir oy artışı getirdi. Yerel seçimlerde Kadir Topbaş'ın yeniden seçilmesinin en büyük destekçisi özünde işte bu metrobüslerdi...
TOPBAŞ DEDİ Kİ!..
Türkiye Belediyeler Birliği Meclis Toplantısı'nda İHA muhabirinin sorularını cevaplayan Topbaş, metrobüs konusunda kendisini eleştiren muhalefete cevap verdi. Topbaş, metrobüsün önemli bir uygulama olduğuna dikkat çekerek, "Maalesef bu güzel çalışmanın gölgelendirilmesini düşünenler başından beri muhalefet yapma adına, karalama, kötüleme, başarısız olduğunu göstermeye çalıştılar, İstanbul'da bunu ilk yapan bizdik dediler. Ama onların bahsettiği tercihli yol. Bununla hiç alakası yok.
Hatta birileri kalktı daha önce bize de bu teklifler geldi, kabul etmedik dediler ki hiç alakası yok. Biz bunu doğru bir uygulama olarak ortaya koyduk. Burada konu olan Hollanda menşeli olan aracın alımıyla ilgili Deniz Feneri tarzında bir takım yolsuzluktan ithamlar, birilerinin buradan bir şey aldığını, aracı kurumları sorgulamaya kalktılar. Bu doğrudan alımdı. Doğrudan alımda böyle bir aracıya ihtiyaç yok. Bunları araştırmadan ve beklemeden vatandaşı yanıltmaya çalıştılar, etkilemeye çalıştılar" dedi.
Metrobüs konusu ile ilgili firma yetkililerinin açıklama yaptığını kaydeden Topbaş, şöyle devam etti:
"Asansör düşünün, güvenlik açısından önünde durunca kapanmıyor. Bu otobüsler de böyle. Çok medeni bir araç olarak üretilmiş. O çizgiler vatandaşın dikkat etmesi gerek. İstanbul'da yeni bir sistem. Maalesef bunun kullanımı sürücüler açısından, İETT açısından söyleyeyim, vatandaşların bunu kullanımını tam iyi bir noktaya getiremediğimizi söylemeliyim. Örneğin şoför mahallindeki panik düğmesine zaman zaman şoförlerin panikleyerek basarak stop ettirdiklerini, panikleyerek devam edemediklerini ve orada bir takım otomatik yerine manuel hale getirilmesi gerektiğini gördük.
Kısa bir süre sonra garajlarda bekleyen bu otobüsler İstanbul'da konforlu kaliteli hizmete devam edecek. Biz 50 otobüs aldık. Süresi içinde alamadığımız için 60 milyon Euro'nun 14 milyonun ödenmeyeceğini ilgili firmaya İETT yazı yazdı. Geciken araçlarla ilgili haftada 800 bin lira gibi bir ceza da alınmak üzere."
"İETT Müdürünün görevden alınacağı iddiaları gündemde, görevden alınacak mı?" sorusuna Topbaş, birilerinin bununla ilgili bir takım dedikodu yaptığını anlatarak, şu anda böyle bir adım olmadığını söyledi. Topbaş, İETT Müdürlüğüne Mehmet Öztürk'ün vekalet ettiğini belirterek, "Biz henüz İETT'ye genel müdür ataması yapmadık. Bu da öteden beri böyle yürütülmekte. İETT'de veya başka birimlerde yapmak isteyeceğimiz tabii ki değerlendirmeleri sanki bir takım iddiaların doğru olduğunun yansıması olarak algılanmasını hiç kabul etmemiz mümkün değil. Asla alakası yok. Şu anda böyle bir uygulama yok.
Metrobüs çok başarılı. Dünya örnek alıyor. Yapılan başarılı hizmetler, seçimler bittiği halde gündemde olmak isteyen bazı kişiler tarafından karalanmaya çalışılıyor. Bunlar, bizim muhalefetin yaptığı işler. Metrobüs çok başarılı ve tüm dünya tarafından örnek alınan bir ulaşım sistemidir. Günde İstanbul'da 700 bin insan kullanıyor ve memnunlar ama birileri eski otobüslerin, tedavülden kalkmış otobüslerin kullanılmasını hala istiyor. Metrobüsler kent içinde ulaşıma katkı sağlayan yararlı araçlardır'' dedi.

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder