29 Temmuz 2009 Çarşamba

Tatilvitrini rezaletine kim dur diyecek


İnternette faaliyet gösteren tatilvitrini.com üzerinden tatil satın alanların; büyük hayallerle gittikleri otellerin kapılarında kaldıklarını,gelen şikayet maillerinden ve şikayet sitelerinde yaptığımız araştırmalarda tespit ettik.. Skandalın perde arkası ise; hem internetteki turizm faaliyetleri hem de tüketici haklarına yönelik iç karartan bir turizm tablosu çıkardı ortaya.

Şikayetlerin çoğalması ile harekete geçen Türkiye Seyahat Acentaları Birliği(TÜRSAB); önce resmi web sitesinden Alban Turizm ve Tatilvitrini.com un TÜRSAB üyesi seyahat acentası olmadığı yönünde kamuoyuna duyuru yaptı.. Ardından Alban Turizm ve tatilvitrini.com ile ilgili gereken yasal işlemler için savcılığa suç duyurusunda bulundu.

TÜRSAB Hukuk servisi ile yaptığımız görüşmelerde, Alban Turizm ve tatilvitrini.com un kapatılarak faaliyetten men edildikleri belirtildi.. Ancak şu an itibariyle tatilvitrini.com faal durumda...

BAKANLIKTAN CEVAP BEKLENİYOR!
Tatilvitrini.com un künyesinde TÜRSAB 4638 belge nolu seyahat acentası ifadesi yer almaktadır. Bu kadar çok tatilciyi mağdur eden ANİS TUR seyahat acentası ile ilgili olarak ,TÜRSAB Hukuk Servisi bakanlığa yazı yazdıklarını belirtmiştir. Umarız Bakanlık bu yazıyı hızla işleme alır ve sonuçlandırır.

TATILVITRINI.COM SKANDALI BİZE NE ÖĞRETTİ?

1- SEYAHAT ACENTALARI TÜRSAB LOGOSU VE BELGE NUMARASINI WEB SİTELERİNE YERLEŞTİRMELİDİR
Sezon ortasında yaşanan bu şikayetler; öncelikle tüketicilerin internette turizm faaliyeti gösteren web sitelerinin TÜRSAB üyesi seyahat acentası olup olmadıklarını araştırması gerektiğine dikkat çekerken, seyahat acentalarının da web sitelerinin ana sayfasına TÜRSAB logosu ve belge numarasını, iletişim adreslerinin yazılmasını gündeme getirmiştir. internette kaçak turizm faaliyeti gösteren kişi ve kuruluşlar denetim ve yasaların eksikliği nedeniyle çoğaldığından, bu uygulamanın yapılması, halkın da bilgilendirilmesi ile önemli bir adım atılmış olacaktır

2- TÜKETİCİ HAKLARI KONUSUNDA BİLGİLENDİRME GEREKİYOR!
Tatilvitrini.com skandalı ile ilgili gönderilen e-mailleri değerlendirdiğimizde; internetten tatil satın alan kişilerin tüketici hakları konusunda yeterli bilgiye sahip olmadıkları çok açık bir şekilde gözlemlenmektedir.

Tatilvitrini.com dan rezervasyon yaparak gittiği otelin kapısı önünde kalanlar, nereye başvuracaklarını, sorunun nasıl çözüleceğini bilemiyorlar. Bu durum turizme yönelik yetkili kurum ve kuruluşların tüketici hakları konusunda topluma yeterli bilgi akışı sağlayamadığını gösteriyor.

TURİZMDE SEYAHAT YASALARI VE TÜKETİCİ HAKLARI FARKINDALIĞI YARATILMALI!
En başta Kültür ve Turizm Bakanlığı, TÜRSAB, turizm kapsamındaki sivil toplum Kuruluşları; görsel ve yazılı medya ile işbirliği yaparak seyahat yasaları ve tüketici hakları ile ilgili açıklamalar yapması ve insanların dikkatini çekmesi gerekmektedir. Yerel yönetimler de bu bilgilendirme sorumluğunun içinde MUTLAKA yer almalıdır. Aynı bilgi akışı üniversitelere de yapılmalıdır çünkü gençlerimiz hiçbir güvencesi bulunmayan, yasa dışı kaçak tur faaliyetlerine bilmeden katılmakta ve mağdur olabilmektedir.

TATILVITRINI.COM SKANDALINDAN KONAKLAMA SEKTÖRÜNE BAKIŞ!
Söz konusu web sitesinden rezervasyon yapan tatilciler, tatilin başlayacağı tarihten 1 ay veya birkaç gün önce kalacakları otele telefon ederek rezervasyonu teyit ettiklerini belirtiyorlar.

İddialara göre; otel personeli önce rezervasyonun geçerli olduğunu ifade ediyor hatta oda numarasını dahi veriyor ancak tatilci otel kapısına geldiğinde, otel personeli rezervasyon ücretini alamadıklarını ya da ilgili acenta ile çalışmayı bıraktıkları açıklamasını yapıyorlar. Bunun üzerine tatil mağduru; cumhuriyet savcılığına, tüketici derneklerine,Tüketici Hakları Hakem Heyetine müracaat ediyor. ..

TURİZM SEKTÖRÜNDE ETİK TİCARİ KURALLARA NELER OLUYOR?

Konaklama sektörü ve seyahat acentaları arasındaki ilişkilerin etik bir anlayışla ele alınıp yeniden değerlendirilme zamanıdır.

Tüm bu yaşananlar tatil tüketicisinde güven kaybına neden olduğu gibi turizm sektöründe mesleğini yasalara uyarak doğru düzgün yapan turizmcilerin itibarını da olumsuz yönde etkilemektedir.

Konunun ciddiyetine dikkat çekmek açısından tatilvitrini.com mağdurlarının açıklamalarını sizlerle paylaşıyoruz:


şikayet 1
ŞİKAYETLERLE İLGİLİ YETKİLİ MAKAMLAR NE YAPIYOR?

Adı sürekli değişen Alban Tur un 13-20 Temmuz 2009 Marmaris Aqua Otel mağdurlarıyız. İzmir acentasından nakit ödediğimiz 2830 TL dışında Aqua Otele aynı parayı tekrar ödeyerek adına tatil denen kabusu tamamlamış bulunuyoruz. Aynı iletişim rezaleti, aynı duyarsızlık ve saygısızlık. İnsanı aptal yerine koyan, paranı o gün ödeyeceğim bugün ödeyeceğim oyalaması ve halen insanlardan milyarlarca para toplama cüretkarlığı. Biz hukuk yoluyla hakkımızı ararız ama bu kadar şikayete ilgili makamlar ne yapıyor acaba?.Yüzlerce ailenin sahibi yok mu bu ülkede?.Bu pişkin insanlar diledikleri gibi at oynatmaya devam mı edecekler? Kamuoyu yaratmak için lütfen bu konuyu televizyonlara taşıyın.

ŞİKAYET 2
6 AYLIK KIZIMLA OTEL KAPISINDA BIRAKTILAR!

27 haziranda kredi kartımla 13 temmuz için 1 hafta rezervasyon yaptırdım.ertesi günü parayı kredi kartımdan çektiler.otele gittiğimde yetkili ALBAN TURİZM yani TATİLVİTRİNİ NİN ücreti ödemediğini söyledi ve otele alınmadım.alban turizm i telefonla defalarca aradım ama hiçbir sonuç alamadım.hala arıyorum iade edeceklerini söylüyorlar 15 gün oldu iade etmediler.hem paramızı aldılar,hemde 6 aylık kızımla beni mağdur ettiler...hakkımızı sonuna kadar arayalım.tavsiyem kesinlikle kimse kanmasın... (26.07.2009)

ŞİKAYET 3
TATILVITRINI.COM KABUSUMUZ OLDU!

Ben de tatil vitrini mağduruyum.Ben 19 Haziranda alanyada Lonicera World otel için 20-26 Temmuz tarihleri için 2 kişilik rezervasyon yaptırdım.21 Haziranda da oteli arayıp rezervasyonumun yapılıp yapılmadığını da sordum. Bana rezervasyonumun yapıldığını hatta kalacağım blok numarasını dahi söylediler.Bir problem olmadığını bir sorun çıkmayacağını söylediler.

Tatil günü geldi ve benimle aynı şekilde rezervasyon yaptıran arkadaşım ile beraber yola çıktık.7 saatlik bir yolculuktan sonra otele vardık.Bavullarımızı boşalttık.Arabalarımızı otelin parkına çektik.Resepsiyona geldiğimizde bize şaka yaparcasına rezervasyonumuzun olmadığını otelin tamamen dolu olduğunu ve tatil vitrini ile anlaşmalarının 2 ay önce bittiğini söylediler.Oysaki ben oteli 1 at önce arayıp teyid almıştım.Bizim gibi 3 ailenin de aynı şekilde orada beklediklerini gördüm.

Tatil vitrinini aradık ama ulaşabilmek ne mümkün.Yüzümüze kapanan telefonlar sizi yetkiliye bağlıyorum deyip kapatılan telefonlar...Uzun uğraşlar sonunda bize orada kalamayacağımız bizi başka bir otele yerleştirebilecekleri dalga geçercesine söylendi.Bizde geri dönmektense söyledikleri otele gitmeyi gitmezsek paramızı geri alamayacağımızı düşünerek kabul etmek zorunda kaldık.40km ilerideki dedikleri otele gittik.

Burada da rezervasyonumuzun olmadığı söylendi.Biz bir kere daha şok olduk.Otelin kapısının önüne çıktığımızda dışarıda bekleyenlerin hepsinin elinde telefon tatil vitrini aradıklarını gördük. Yaklaşık 10 aile bizim gibi mağdur durumda idi.Yine büyük uğraşlar yüzümüze kapanan telefonlar sonunda rezervasyonumuzu yaptılar.(bu anlattıklarım tam 5 saat sürdü ve sıcakta terden ıslanmayan yerimiz kalmamıştı).

Daha bitmedi bize 5 yıldızlı olduğunu söyledikleri otelin kenarındaki villa dedikleri yapının bodrum katındaki odayı bize verdiler.Otelin restoranın gitmek için 100-150 merdiven çıkmak aqua parka gitmek için yine 100-150 merdiven inip çıkmak. denize gitmek için ise 100-150 merdiven çıktıktan sonra servis bekleyip 150 mt de yürümek gerekiyordu.birde kucağınızda çocuk varsa siz tahmin edin çektiğimizi.Bir şokta denize indiğimizde yaşadık.

Deniz tam anlamıyla hiç abartısız berbat ötesi. dibi tamamen taş ve yürümek mümkün değil.5 mm ilerliyorsunuz boyunuzu aşıyor birde yüksekliği 1mt yi bulan dalgalar. Eşim ve çocuğum sadece ayaklarını sokabildiler.Benimde ayaklarım taş kesiği yaralarıyla doldu.Anlayacağınız tatil vitrini bize kabus gibi bir tatil yaşattı. Sizlere tavsiyem tatil vitrininden uzak durun. (28.07.2009)

ŞİKAYET 4

Bunun bir kamera şakası olduğunu sandık

eşim ben ve oğlum 2 yıldır yapamadığımız tatilimiz için 18 temmuz sabahı (tatil vitrininden nisan ayında satın aldığımız ve 1 ay önce lidya otelden rezervasyonunu onaylattığımız) otele gelmemizle tatil eziyetimiz başlamış oldu.

önce resepsiyonist otele giremeyeceğimizi söyledi eşim ve ben 11 saatlik yolculuk sonrası bunun ancak bir kamera şakası olduğunu zannettik ama değilmiş . o an yaşadıklarımızı anlatmaya kelimeler yetmez. oğlum denize gitmeyecek miyiz diye ağlamaya başladı. asıl korkunç tarafı da bu. insan böyle bir durumda sadece çocuğunu düşünüyor kendini değil.

uzun lafın kısası 2 saatlik telefon görüşmeleri neticesinde başka bir otele gönderildik ve orada da 2-3 saat sonrası ancak otele girebildik. ama bu yeni otelin istediğimiz otelle uzaktan yakından alakası yok. sırf 2 yıldır tatil yapmadığımız için , 11 saatlik yoldan geldiğimiz için ve ene önemlisi oğlumuzun artık sabrı kalmadığı için mecburen bu oteli kabul ettik. (26.07.2009)

Nilgün ATAR
Turizm Yazarı

http://www.turizmhaberleri.com/KoseYazisi.asp?ID=1144

1 yorum:

  1. Eşimle 12 mayıs tarihinde 05/07 ile 10/07 temmuz tarihleri arasında tatilimiz geçirmek için anis tour dan Bodrum Crystal otel için rezervasyon yaptırdık.5 temmuz günü izmir e geldiğimizde telefonla otelimizin Gümbette Cesars Resort otel olarak değiştiğini söylediler.Tatil keyfimizin kaçmaması için sorun yaratmadık ve dedikleri otele gittik.Otel sessiz sakin çok iyi olmasa da kalınabilecek bir oteldi.Ertesi gün otel resepsiyonundan aranarak akşam odayı boşaltmamızı turizm şirketinin otele gerekli ödemeyi yapmadığını söylediler.Hemen turizm şirketini aradık bize hemen hallolacağını 10 dakika içinde geri dönüş yapacaklarını söylediler.Geri dönen olmadı.O gün ki ödemeyi gece 12 de yaptılar ve o akşam otelde kalabildik.

    Ancak ertesi gün saat 12 de odayı boşlattık.Kaymakamlığa gittik.TURSAB ‘a şikayet ettik.Bir gün boyunca Anis Tour şimdi ki adıyla Alban turizm’i arayarak konunun çözümlenmesini istedik Her aradığımız kişi 10 dakika içinde arayacaklarını söyleyerek telefonu kapattılar.Bize birsürü otel adı verdiler.Suit odalarda kalacağımızı söylediler.Ancak yine bi çözüme ulaşmadı ve biz akşam 8 e kadar Bodrum sokaklarında Alban turizm yetkililerinden haber bekledik.

    Daha sonra İzmir e Gaziemir deki merkezine giderek paramızı ve yol parasının geri iadesini aldık.İlk başta yine ücreti hesaba yatıracaklarını söylediler.Ancak kabul etmedik. Mahkemeye vereceğimizi ve müşterilerinin yanında rezillik çıkacağını söyledik.Ne yapıp edip parayı buldular.Bu şikayeti okuyan herkese Tatil vitrini ,Anis tour ve Alban turizm gibi turizm şirketinden sakın rezervasyon yaptırmayın.Bizim gibi 1 sene beklediğiniz tatiliniz zehir olabilir.Şirket iflas etmek üzere olabilir.Paranızı alabilecek bi turizm şirketi bile bulamayabilirsiniz.
    Oğuz

    YanıtlaSil

gallery

Gölge Adam