24 Temmuz 2009 Cuma

TATİLVİTRİNİ.COM SKANDALINDA SON PERDE!

Tatilvitrini.com skandalı, turizm sektöründe dudak uçuklatan gerçekleri gözler önüne seriyor. Tatilvitrini.com'un arkasında kimler var? Ayrıntılar Nilgün ATAR'ın özel haberinde...

TATİLVİTRİNİ.COM SKANDALINDA SON PERDE!


24 Temmuz 2009 Cuma - NİLGÜN ATAR
nilgunatar@turizmhaberleri.com

Tatilvitrini.com ve Alba Turizm den tatil satın alarak mağdur kalanların şikayetleri üzerine yaptığımız araştırmalar; bu skandalın ucunun internette farklı isimlerle kayıtlı web siteleri zincirine bağlı olduğunu gösterdi.İsimleri açıklayacağız ama önce sırada dikkatle takip ettiğimiz tatilvitrini.com da yapılan değişiklik var.

VARAN 1: TATILVITRINI.COM, WEB SİTESİNDEKİ TÜRSAB BAŞLIKLI AÇIKLAMAYI NEDEN DEĞİŞTİRDİ?

22.7.2009 tarihli haberimizde tatilvitrini.com sitesinin açıklaması; A Grubu TÜRSAB üyesi seyahat acentası olduğu şeklinde idi ancak acenta ismi ve belge numarası yer almıyordu. Bu açıklama aynen şöyle:
NEDEN TATILVITRINI.COM?
“tatilvitrini.com Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) belgesiyle 14 yıldır Türk turizmine hizmet etmekte olan “tatilvitrini.com Tur Acentası nın internetteki adresidir ve tüm Türkiye den Yurtiçi oteller, Yurtiçi turlar, mavi yolculuk, uçak bileti..vs hizmetleri sağlayabilmektedir. ''



Bugün ilgili siteye baktığımızda açıklamaların şu şekilde değiştirildiğini tespit ettik:

'' tatilvitrini.com, Türkiye Seyahat acentaları Birliği nin (türsab) 4638 numaralı belgesiyle, 13 yıldır Türk turizmine hizmet etmekte olan tatilvitrini.com un internetteki adresidir ve dünyanın her yerinden ve tüm Türkiye den yurtiçi oteller, yurtiçi turlar, mavi yolculuk ve uçak bileti vs..hizmetleri sağlayabilmektedir. ''

ANİS TUR u mercek altına aldığımızda ise, tatil mağdurlarının içler acısı şikayetlerinin listeler halinde uzadığını görüyoruz.

VARAN 2: TATİLVİTRİNİNDE ANİS TUR ŞİKAYETLERİ!
Tatilvitrini.com mağdurlarından gelen ihbarlar ve şikayetler skandalın büyüklüğünü ortaya koyuyor.
'' Tatilvitrini.com ve Alba Turizm üyem değildir '' açıklaması yapan TÜRSAB ın, 4638 belge numaralı ANİS TUR un tatilcileri mağdur eden çalışmaları ile ilgili nasıl bir yaptırım uygulayacağı turizmciler tarafından merakla bekleniyor.

ANİS TUR TÜRSAB ÜYESİ ACENTA AMA ŞİKAYETLER DİZBOYU!
Anis Tur TÜRSAB a bağlı yetkili bir seyahat acentası ve tatilvitrini.com aracılığı ile binlerce tatilciye yıllardır hizmet veriyor.Bu hizmetler ise ne yazık ki tatilcileri otel kapıları önünde bırakıyor, paraları geri ödenmiyor, kredi kartı ödemeleri ile ilgili çok ciddi şikayetler tüketici sitelerinde yer alıyor.

TATİL VİTRİNİNİNDE BAŞKA KİMLER VAR?
www.tatilvitrini.com, www.sondakikaoteli.com, www.tatiltelevizyonu.com; merkezi İzmir de bulunan bu zincirin önemli halkalarından..Bu üç web sitesinin tasarımları da aynı, içeriği de..
tatilvitrini.com ve sondakikaoteli.com un iletişim bilgileri aynı (0232 425 24 64) sondakikaoteli.com üzerinden yapılan tüm rezervasyonlar Anis Turizm garantisi altında.


Tatiltelevizyonu.com web sitesi ise Türsab üyesi Hibiskus tur a ait görünüyor.(ek bilgi:TÜRSAB A Grubu Seyahat Acentesi Hibiscus Tur; Anis Turizm İnşaat San. ve Tic. Ltd. Şti. bünyesinde 1995 yılından beri turizme yeni bir soluk getirmek ve yeni istihdamlar yaratmak ön prensibiyle yola çıkmıştır. )


Turizm sektörü ve TÜRSAB tarafından bilinen bu internet zinciri, yıllardır 7 gün 24 saat turizme hizmet verdiklerini duyuruyorlar ziyaretçilere.Anis Tur ile çalışan otelciler kapılarına gelen misafirlerin mağdur olmalarına seyirci kalıyor, yorum yapmıyor.

Gelelim en kritik soruya.TÜRSAB ANİS TUR un tatilciyi mağdur eden faaliyetleri ile ilgili ne tür bir yaptırımda bulunuyor veya bulunacak?

Bu soruyu TÜRSAB Hukuk servisine sorduğumuzda,ANİS Tur a ait şikayetlerle ilgili olarak Bakanlığa yazı yazıldığı ifade edildi.Ancak bakanlığın cevabı beklenirken; tatilciler bu siteleri ziyaret ediyor, rezervasyonlarını yaptırıp otel kapılarında kalmaya devam ediyor.

Türkiye de vatandaşın tatil faturası bu mudur? Yetkililer harekete geçmek için daha ne bekliyor?

ANİS TUR HAKKINDA BİLGİ İÇİN TIKLAYIN:

(BAŞLIK:ANİS TUR, TATİL VİTRİNİ ADLI ONLINE TATİL ORGANİZASYON SİTESİ İLE İNTERNETİN GÜCÜNÜ VE DOĞRU KULLANILDIĞINDA NE KADAR BAŞARILI İŞLERE İMZA ATILABİLECEĞİNİ KANITLADI..)
www.izmirextra.com/default.asp?tabID=307

ANİS TUR ŞİKAYETLERİNİ OKUMAK İÇİN TIKLAYIN:
http://www.sikayet.name/?q=node/4591

www.sikayetim.com da ANİS TUR ile ilgili toplam 58 şikayet var
OKUMAK İÇİN TIKLAYIN:
http://www.sikayetim.com/module.php?sid=3&cid=2751

İŞTE SIKAYETIM.COM DA YAYINLANAN
ANİS TUR İLE İLGİLİ İÇLER ACISI ŞİKAYETLERDEN BAZILARINI AYNEN AKTARIYORUZ:

1000107858 /tarih:20.7.2009
8-13 agustos 2009 tarihlerinde marmaris green nature resort oteli balayımız icin anis tur araclıgıyla rezerve ettirdik.Parasını da havale ile peşin olarak ödedik.1155 ytl.. oteli aradık ve böyle bir rezervasyonun gercekten var olup olmadıgını sorduk..Aslında bunu 3 ay önce rezerveyi yaptırdıktan sonraki hafta da yapmıştık ama o zaman otel bize olumlu cvp vermişti..yani rezervasyonumuz var görünüyordu.Fakat bugün rezervasyonumuzun olmadııgnı sölyediler..Sebep olarak da anis tur la 2 hafta önce sözleşmelerini iptal etmeleriymiş...Bunun nedeni de anis turun otel ödemelerini sürekli geciktirmesiymiş.
..................................................................
02.10.2008 Tarhinde cesars temple belek otel için rezervasyon yaptırdım.fiyatı 792 ytl fakat 2 gün önce kredi kartı ekstremde 972 ytl çekilmiş olduğunu gördüm.
Ayrıca otele gittğim zaman deniz manzaralı rezervasyon yaptırmış olmama rağmen boş deniz manzaralı oda olmadığını söylediler.Yaklaşık 4 saat otel lobisinde bekledim.Şirketi her aradığımda 10 dk halledileceğini söylediler ve kimse aramadı ve ilgilenmedi.tam 4 saat sonra bir bayan aradı odamın kara manzaralı olarak değiştirileceğini ve aradaki fiyat farkının iade edileceğini söylediler.
Kredi kartı ekstreme baktığım iade yapılmamıştı(150 ytl) ve kredi kartımdan 180 ytl fazla para çekilmişti.
2 gündür arıyorum sürekli söyledikleri size yarım saate döneceğiz, ilgilenen kişi yemekte, telefonu meşgul,o kişi sizi arayacakmış gibi sözler.kendinize muhatap bile bulamıyorsunuz.
Bukadar ilgisiz, bukadar ciddiyetsiz insanlar olamaz.Bunların en başta kendisine saygısı yokki size olsun.Zaten google da anis tur şikayet yazdığınız zaman sizde göreceksiniz bir sürü insan para iadesizliği konusunda mağdur.
Saygılarımla.
......................................................................

Anis Tour dan bayram tatili için yapmış olduğumuz rezervasyon sonucunda otele alınmadığımızı, son derece mağdur duruma düştüğümüzü ve dolayısıyla şikayetçi olduğumuzu bildirmek istiyorum.
......................................................................

Anis Tour dan 24. 09.2008 tarihinde, müşteri yetkilisi tarafından, 30. 09.2008-03.10.2008 tarihleri için Joy Kimeros da nişanlım ve benim adıma rezervasyonumuz yapılmış olup; otele giriş belgemiz tarafıma fakslanmıştı.

Ancak 30. 09.2008 sabahında Joy Kimeros a geldiğimizde böyle bir rezervasyonun olmadığı ve acentemizle irtibata geçmemiz gerektiği söylendi. Daha sonra sabahın tam olarak sabah 09. 00 dan öğlen 14. 00 e kadar tam 5 saat boyunca bir yetkilinin bize yardımcı olabilmesi için uğraştık.

Bu süre boyunca görüştüğümüz 6 yetkilinin hiçbirinden bize geri bir dönüş yaşanmadığı gibi, son derece umursamaz ve saygısız muamelelere maruz kaldık. Tam 6 personele defalarca aynı durumu izah etmeye çalıştık ancak bir sonucu ulaşmadığımız gibi daha da kötüsü konunun personel arasında özellikle görmezden gelindiği hissine kapıldık, bayram günü ortada kaldık.

Üstelik firmayı arayıp defalarca şikayette bulunmama, hatta bir çok kez şikayet dilekçesi göndermeme rağmen bizi kimse aramadı, basit bir özür bile dilenmediği gibi üstelik giremediğim otel için benden para almış olup, paramı iade bile etmedi.
Anis Tour, yazdığım şikayet dilekçelerine hiçbir cevap vermedi,şikayetlerden sorumlu yetkiliyle uzun uğraşlar sonucunda görüşebildim ancak ondan da bir haber çıkmadı, sonra nedense ya yerinde değildi ya da hep meşgul olduğu için telefonlarım bir türlü kendisine bağlanmadı, telefon numaramı onlarca defa bırakmama rağmen geri dönüş yaşanmadı.

Anis Tour gözümde yitirdiği saygısını kazanmak için en küçük bir çabada bile bulunmadı.Anis TOUR bugüne kadar hizmet aldığım(bu durumda bir türlü hizmet alamadığım desem daha doğru olur) firmalar arasında en duyarsız, iş ahlakı olmayan ve müşterilerine saygı duymayan, vermediği hizmetin parasını alan bir kurum,hakkımı aramaya devam edicem ve bu kurumun daha fazla insana zarar vermemesi için elimden geleni yapmaya devam edicem

......................................................................

22.08.2008 Tarihinde Anis Turdan Çeşme Erythrai Noble Hotel için Merve Güler ve Betül Bardakçı aracılığıyla rezervasyon yaptırdım. (Rezervasyon evraklarını da mail ile size yollayacağım.) Annem kalp hastası ve kanser amelyatlı olduğu içintransfer de istedim. 26 - 31 Ağostos arası Çeşme Erytrai Noble Otelde rezervasyon ile havaalanından otele ve dönüşte de otelden havaalanına 250 YTL taransfer satın aldım. Otel + transfer parasını toplam peşin 844,2 YTL ödedim. (Maile ile dekontu yolluyorum) İzmir e gidişte tarnsfer güzel gerçekleşti ancak dönüşte 31 Ağostos sabahı 10:00 dan itibaren arayıp hem hatırlattım hemde şoförün numarasını istedim. Ne şoförün ne de müdürlerinşin telefonunu bana vermediler. Akşam 17:30 a kadar en az 10 kere aramışımıdır. Tüm aramalarım Anis turda telefon kayıtlarına alınmış olduğu söylendi. Ancak bu kadar hatırlatmama rağmen 19:50 uçağının tranferi için saat 18:40 da bizi otelden almaya geldiler. 160 km hızla bizi havaalanına yetiştirdiler ama havalanına vardığımızda uçağın kalkmış olduğunu öğrendik.

Tekrar Anis Turizmi havaalanından defalarca aradım değişik isimlerle görüştüm, ancak müdürlerini bağlamadılar, bana taransferi ayarlayan Merve Güler hanım ve Betül Bardakçı hanımla görüşmek istedim herikisinin de işten çıkarıldığını söylediler ve görüştürmediler en sonunda müdürleri Olgun Kızanlığa ulaşmayı başardım, Olgun beye yaşadığımız sıkıntıları anlattım telefon kayıtlarını inceleyeceğini söyledi ve daha sonraki aramamda haklı olduğumu bana yeni uçak ayarlamaya çalışacağını söyledi. Bu arada THY mensuplarından binbir rica ile gece 20:50 uçağıyla İstanbul a ordan da gece 23:55 uçağıyla Ankara uçağına bileti buldular ancak 342 YTL ödemem gerektiğini söylediler.

Bilet bulduğumu söylemek için Olgun beyi tekrar aradım ve sonunda bilet bulduğumu ancak 342 YTL ödemem gerektiğini söyledim. Kendisi bileti hemen alın bana yarın sabah fakslarsınız ücreti hemen hesabınıza yatırırız deyip özür diledi. Ertesi gün sabah 01.09.2008 tarihinde biletlerin üzerine kredi kartı numaramı yazarak hemen faksladım ancak hesabıma bugüne kadar para yatırılmadı. Hala yatırılmadı diye Olgun beyi arayarak haber verdim birkaç kere, kendisi özür diledi hemen yatırtacağını söyledi ancak bu hafta başından beri iş ve cep telefonlarına cevap vermiyor. Param hala yatırılmadı.

......................................................................

Bu şikayet dilekçemin amacı beni ve 80 yaşındaki hasta annemi madur etmeleri ve üstüne yalan söyleyerek bugüne kadar oyalamaları ve de artık telefonlara bile çıkmamalarına karşı sizden yardım istiyorum. Cezai bir yaptırım uygulanabilirse bunu da talep ediyorum ki başkalarına da aynı saygısızlık yapılmasın onlarda bizim gibi madur olmasınlar.

....................................................................

Ramazan Bayramında Side Cesars otele Anis tour aracılığı ile rezervasyon yaptırdık. Otele gittiğimiz de paramızı ödediğimiz halde rezervasyonumuzun tur tarafından yapılmadığını gördük. Daha sonra tur rehberleri bizi 1 geceleiğine başka bir otele yönlendirdiler. Sabah 12 de otelde olamamıza rağmen saat 17.00 da odamıza girebilirdik. 1 günümüz beklemekle geçti.Ertesi gün kendi otel,mize döndük ve yine aynı şekilde bekletildik. Tur şirketinin elemanları görevlerini kesinlikle yapmıyorlar. Herşey parayı alana kadar. Aldıktan sonra resmen insanlara kötü muamelesi yapıyorlar. Dönüş yolunda 12.00 de otelden topladılar ve tam 3 saat boyunca Antalya civarındaki ottelleri gezidrdiler. Molalar verdiler. 11 saat sürmesi gereken yolculuğumuz Anis Tur sayesinde 18 saat sürdü. Bu turun hiç bir elemananı işini düzgün yapmıyor. Aklı olan Anis Tur ile tatile gitmez. Otobüsleri özellikle çok kötü. Spn model otobüsler ile yolculuk yapıyoruz diyorlar ama eski belediye otobüslerinden farkı olmayan otobüslere bindiriyorlar insanları. Bizim tatilimiz zehir oldu.Başkalrının da olmasını istemem. Burda yazılanları dikkate alın lütfen....

......................................................................

Ramazan bayramı için rezervasyon yaptırdık görevli arkadaş çıkış tarihini giriş tarihi olarak yazıp bizi ortada bıraktı antalyaya gitmek için yaptrıdığımız rezervasyon kuşadasında çok kötü bir otele yönlendirdiler. Kesinlikle ilgi alaka şikayet umurlarında değil ...

.....................................................................

Bayram tatili için ANİS TUR dan tatil satın aldım.Ödeme esnasında fazla ödeme işlemi yaptığım için fazla ödenen miktarın hesabıma iadesini talep ettim.Ertesi gün gereklı paranın ılgılı hesabıma aktaracaklarını ılettıler.O ana kadar tur satıp para almak ıcın 10 kere arayan yetkılıler ıade ıslemı devreye gırdıgınde telefonla gerı donus yapmak bır yana aradıgımda kendılerıne ulasamıyorum.Aradan bır hafta gectı ve hala ıslem tamamlanmadı.Bugunde ANIS TUR IZMIR OFISININ hattından kendılerıne ulasaıp ıslemın durumunu sordum.2 saat suren gorusmeler bırbırınden farklı 10 kısıyle yapıldı ve hepsı bırbırınden amator.Aradıgınızda teknık altyapısı o kadar kotu kı hattı ılgılı kısıye baglayamadan dusuruyorlar yada kendılerı kapatıyorlar.Ulastıgım kısılerden bırı ıse bugune kadar konustugum en amator ınsandı .xxxxxx ısımlı bu musterı ılıskılerı yetkılısı ıslemımı cozmek bır yana telefonda kendısının cok yogun oldugu,kafasının dalgın oldugunu ve suan benımle ılgılenecek psıkolojıde olmadıgını soyledı.Bır musterı ılıskılerı yetkılısı kendı musterısıne mesaı saatlerı ıcerısınde hızmet veremeyecegını soyluyor.Isının geregını yapmayan bu kısı ayrıca telefonda saygısızlık sınırlarını asan cumleler kullanıyor.
Sonuc olarak ANİS TUR ıle bu ılk ve son alısverısım benım sınırlerımı yıpratmaktan oteye gıtmedı.ANİS TUR ,calısan profılıne ve sureclerıne ıyılestırme yapmadan hızmetıne devam etmemelıdır.

.....................................................................

09-16 Ağustos 2008 tarihleri arasında Bodrum Medisun Hotel için Anistur dan rezervasyon yaptırdım.Fakat işyerimden son anda kaynaklanan bir mazeretten ötürü 07 Agustos 2008 de rezervasyonumu iptal ettirmek zorunda kaldım.Müşteri temsilcisi arkadaşla konuştum ,işyerimden alacağım bir belge ve bir dilekçeyle iptalin yapılabileceği ve sadece 50ytl masraf kesileceği söylendi.Geri iadenin 21 gün sonra yapılacağı tahahüt edildi.Toplam bu rezervasyon için kredi kartımdan kesilen ücret 1173 ytl konaklama ve 252 ytl ulaşım toplamda 1425ytl dir.21 gün sonunda sayısız aramalarım ve pazarlıkların sonunda bana 1210 ytl gibi ücret geri iade edileceği söylendi ve bu ücrete de razı oldum.Fakat geçen yaklasık 49 gün sonunda hala bir ödeme yapılmadı.Adı geçen Anistur un finansal bir krizde olduğu yapılan yatırımların karşılıksız çıktığı vs vs bahaneler öne sürüldü.Halen geri iade için bir tarih veremiyorlar.Bu gitmemiş olduğum tatilin halen taksitleri devam ediyor ve bende kahrolarak bu ödemeyi yapıyorum.Acilen bu konu da yardımlarınızı bekliyorum


Haber Botu: 87 Güncel Kaynak: TURİZMHABERLERİ.COM

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

gallery

Gölge Adam